Низку заходів провели вчителі філологічних дисциплін для учнів та учениць ліцею №2 з 01 до 11 березня 2024 року з метою піднесення престижності української мови як складової ідентичності народу, а також вшанування Великого Кобзаря.У 5-А класі (учитель Плясецька С.О.) було проведено інтелектуальну лінгвістичну гру «Найрозумніший / найрозумніша». Переможцем став Буза Є., друге та третє місця посіли Шлемпа А. та Маритнюк М. Учні й учениці 10-А класу випробовували свої знання під час лінгвістичної гри «Мовний ревізор». Переможницею стала Назарова В., призерами й призерками – Лежавська Д., Рибальченко А. та Шаповалов А.У 6-А, 6-Б, 6-В класах (учитель Григорчук О.О.) провела літературно-музичну гру «Найкращий знавець життя і творчості Тараса Шевченка». Переможцями стали: Рудська А. (6-А клас), Турчинська А. (6-Б клас), Кириллова Віолета (6-В клас). Учні шостих, сьомих, дев’ятих класів працювати з ШІ – спілкувалися у чаті «На урок» з Тарасом Шевченком та А.Конан-Дойлом; спілкувалися з Cosmik Whisper AI, долучилися до Symbol сhallenge «Парад піктограм», до Всеукраїнського конкурсу «Таємниця генія Шевченка» на платформі «На урок», до Всеукраїнського конкурсу есе учнівської та студентської молоді «Мій Шевченко», до конкурсів декламаторів: «V Міжнародний конкурс Шевченківських читань Свобода» та «Змагаймось за нове життя!», присвячений Лесі Українці»; до «ФантФест».У 6-Б, 6-В класах (Снігур А.О.) було проведено «Мовний морський бій», працювали з ресурсами Wordwall і Online Test Pad. Найкращі кросворди вдалося створити Костенко А. (6-А) і Швець Д. (7-Б). Упродовж декади учні виконували онлайн-тести на Mamabook, взяли участь у відеочеленджі «Моє улюблене слово українською», працювали над цікавими лайфхаками «Як прокачати свою українську», взяли участь в онлайн-форумі «Сторінками історії української мови».Учні сьомих класів (Арутюнян С.С.) переглянули презентацію «Постать в історії», грали в інтелектуально-розважальну гру «Хто? Де? Коли?». Перемогу здобули Верниба В. (7-В), Швачко М. (7-А), Швець Д. (7-Б). У 9-А класі учні виконували завдання вікторини «Український бутерброд лінгвіста», Кобзартест «Чи добре ви знаєте Шевченка?» Для учнів 11-А та 7-В класів (Кулик І.Ю.) було проведено фотоквест «Пізнаємо Кобзаря»; учні 11-Б класу змагалися у вікторині «Неосяжний Тарас Шевченко»; у 8-В та 10-Б класах учні виконували завдання фотоквесту «Мова – ДНК нації»; в 11-Б та 11-В класах відбувся конкурс на кращий мовний кросворд. Протягом декади у 8-А та 8-Б класах проводилася хвилинка грамотності «Так буде українською», а у 7-В класі – вікторина «Чи знаєш ти українську мову».У 5-Б класі (Чернишенко І.В.) було проведено «Тарас Шевченко – геній українського народу», для 9-В класу мовний турнір «Фразеологізми української мови”. Для 5-Б класу проведено гру “Лексична помилка”, турнір «Знавці рідної мови».Майбутнє мови залежить від того, чи сприймають її мовці як цінність, бо інакше її легко зректися, а масове зречення призводить до загибелі мови й зникнення нації.То ж повсякчас необхідно працювати над формуванням мовної свідомості!
















