З метою активізації творчої діяльності вчителів природничих дисциплін та з нагоди відзначення Всесвітнього дня Землі, формування в учнів інтересу до вивчення предметів з 17 по 21 квітня 2023 року в Ліцеї №2 Таврійської МР було проведено тиждень педагогічної майстерності вчителів природничих дисциплін. Завданням тижня було підвищити інтерес учнів до навчальної діяльності, формування наукового світогляду, розширення й поглиблення знань, умінь і навичок, а також виховання самодисципліни та самоорганізації. Впродовж тижня використовувались різні прийоми і форми організації позаурочної діяльності учнів, які забезпечували підвищення мотивації та пізнавального інтересу учнів до вивчення біології, географії, хімії, сприяли розкриттю внутрішнього їхнього потенціалу для формування ключових компетентностей через упровадження інтерактивності та взаємодію з іншими галузями знань. Упродовж предметного тижня в усіх класах проводилися заходи згідно із затвердженим планом. Робота була спланована так, щоб були охоплені різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів. З метою виховання екологічної культури майбутніх активних громадян українського суспільства для учнів 11-А класу (вч. географії Ляховецька Н.О.) було проведено урок-диспут «Місто – нуль відходів», де можна було навести аргументи щодо можливості створення такого міста. Під час уроку спільно розроблено мініпроєкт, який відображає головні об’єкти, які потрібно побудувати, щоб зменшити кількість відходів. Активною учасницею стала учениця 11-А класу Решетняк Олена. 9-ті класи (вч.географії Ляховецька Н.О.), з метою розуміння рекреаційного потенціалу нашої держави та необхідністю популяризації її на світовій туристичній арені, працювали над створенням рекламного проєкту «Україна туристична». Найбільш активними учасниками стали:9-Б: Звонарьова Дар’я, Назарова Валерія, Сазонова Софія, Дону Дмитро, Шаповалов Андрій та Горошко Таміла.9-В: Кучеренко Анна, Лозко Катерина. У 7-х класах (вч.географії Ляховецька Н.О.) під час уроку «Великдень у різних державах Євразії» діти під час онлайн-подорожі досліджували великодні традиції найбільш розвинених держав материка, а також дізнавалися про державний устрій, форми правління, розташування, столиці цих країн. Найбільш активними учасниками були:7-А клас: Романенко Станіслав, Кужильська Софія, Овчаров Іван, Іванець Дарія, Дубовенко Артем, Суржик Марія.7-Б клас: Тютюнник Руслан, Галка Дарія. У виставці малюнків «Цікава географія» (вч.географії Ляховецька Н.О.) взяли участь Кривіцька Марія (7-А), Артем Дубовенко (7-А), Дарія Іванець (7-А), Аліна Конончук (7-А), Максим Долгань (7-Б), Руслан Тютюнник (7-Б), Саркісова Поліна (9-Б), Дарія Звонарьова (9-Б), Анна Кучеренко (9-В), Олександра Галка (11-А). У флешмобі «Вийди з інтернету, прибери свою планету!» взяли участь Конончук Аліна (7-А), Вікторія Альошина (7-А), Марія Кривіцька (7-А), Артем Дубовенко (7-А), Артем Ставіцький (7-А), Кисіль Юлія (9-А), Дмитро Дону (9-Б), Дарія Звонарьова (9-Б). 6-ті класи (вч.географії Скачкова О.С.) «Географічна лабораторія». Учні внесли пропозиції, як очистити Світовий океан і води суходолу від пластику, висловили свою думку. Кращі роботи створили:6-А клас: Асауленко Оксана, Скоснягін Дмитро, Деревянко Софія, Агеєва Вероніка, Бабенко Руслан, Бездєтко Анна, Клець Максим, Самарська Христина, Швачко Марія, Касьяненко Дмитро.6-Б клас: Крижановська Аліка6-В клас: Буров Ярослав, Доцик Євгеній, Грабовецький Андрій. Позитивний і негативний вплив людини на природу дослідили учні 6-х класів. Кращі роботи: Самарська Христина (6-А), Доцик Євгеній (6-В), Асауленко Оксана (6-А), Деревянко Софія (6-А) , Скоснягін Дмитро (6-А), Агеєва Вероніка (6-А). Учні 8-х класів (вч.географії Скачкова О.С.) створили листівки «7 простих порад, які допоможуть зберегти довкілля та ще й зекономити» та провели дослідження «Вплив війни на природу України». Кращі роботи створили: Галенко Юрій, Гриценко Яна, Божик Катерина, Чачарський Тімур, Суліма Ю.лія. Учні 10-А класу (вч.географії Скачкова О.С.) створили екологічні листівки до Дня Землі. Кращі роботи учнів: Іванової Катерини, Бриль Аліни. Вчителем біології Щербиною В.М. під час предметного тижня були проведені всі заплановані заходи. Участь взяли 78 учнів 6-11 класів. Кращі результати у конкурсах-змаганнях показали: Скоснягін Д. (6-А), Касьяненко Д. (6-А), Іванченко Кіра (6-Б), Швець Дарья (6-Б), Буров Ярослав (6-В), Грабовецький Андрій (6-В), Овчаров Іван (7-А), Галка Дарья (7-Б), Григорчук Аріна (8-А), Суліма Юлія (8-Б), Бабенко Роман (9-Б), Звонарьова Дарья (9-Б), Марінець Аріна (9-Б), Сазонова Софія (9-Б), Леонова Кристина (10-Б), Мостицька Дарья (10-Б). У конкурсі плакатів та стіннівок взяли участь 14 учнів. Кращими є роботи Бездєтко Анни (6-А), Доцика Євгена (6-В), Дубовенка Артема (7-А), Григорчук Аріни (8-А). Під час уроків хімії протягом тижня учням були запропоновані цікаві й творчі завдання, до виконання яких учні долучилися з великим зацікавленням. Учні 7-х класів опрацювали «Хімічну вікторину». Давали відповіді, малювали те, що вразило їх найбільше. Переможцями вікторини стали: учні 7-А класу Романенко Станіслав – І місце, Аліна Конончук та Артем Дубовенко –ІІ місце, Дар’я Іванець – ІІІ місце., серед учнів 7-Б класу Тютюник Ярослав та Галка Дар’я посіли І місце, Лютий Віктор –ІІ місце.Учням 8-х класів вчитель хімії Броннік Т.М. запропонувала створити мініплакати «5 порад, що зроблять планету чистішою». Найкращі роботи надали учні:8-А класу- Божик Катерина, Григорчук Аріна; 8-Б класу – Пілюта Богдана, Карєва Вікторія. Учні 9-х класів готували творчу роботу «Найкорисніше хімічне відкриття». Найбільш яскравими були роботи Кисіль Юлії (9-А), Булгачf Ярослава (9-А), Звонарьової Дар’ї (9-Б), Горошко Таміли (9-Б), Куйдан Катерини (9-Б). Учням 10-х та 11-А класів необхідно було знайти та описати хімічне явище навколо себе. Найкращими визначено роботи таких учнів: Бриль Аліни (10-А), Вільданова Данііла (10-А), Шнарова Олександра (10-А), Леонової Кристини (10-Б), Ющенка Дмитра (10-Б). Тиждень природничого циклу розпочався для учнів 5-х класів (вчитель Житкова С.І.) розгадуванням кросвордів на різні напрямки про природу. У вівторок учні розповідали про своїх улюблених тварин, це підтверджувалося великою кількістю ілюстрованого матеріалу, поданого в мультимедійній презентації: малюнки, фотографії, відео, які підготували учні. У середу діти займалися створенням малюнків та колажів на тему «Що для мене означає природа», вони мали на меті розширити уявлення учнів про взаємозв’язок людини та природи, виховувати дбайливе ставлення до живої природи. Четвер пройшов за темою «Рослини мого краю», де діти своїми малюнками показали, що рослинний світ Херсонщини дуже різноманітний. За підсумками тижня було нагороджено учнів 5-А класу, як найактивніший клас. Проведення предметного тижня є ефективним засобом підвищення пізнавального інтересу до вивчення дисциплін природничого циклу, стимулювання творчої активності здобувачів освіти. Слід відмітити належний рівень підготовки та проведення заходів у рамках тижня творчої майстерності вчителів природничих дисциплін. Наприкінці тижня підбито підсумки, нагороджено переможців та активних учасників заходів. Матеріали тижня узагальнені та систематизовані.










